Thursday, January 31, 2008

SEBAB DAN PUNCA : BERFIKIR GUNA MASA BUKAN RASA

Aku semakin berubah dari segi hati dan attitude. Bersebab kenapa aku jadi macam ni, bukan aku yang mahu tapi orang yang ingin aku jadi begini pada mereka. Kemudian salahkan aku, siapa yang jahat sekarang? aku @ mereka?

Aku cuba jadi yang terbaik, melupakan kenangan dan perangai yang lama. Tapi mereka tetap mahu tahu siapa aku yang dulu. Tak salah, tapi mereka memaksa aku jadi seperti dahulu dan itu slah mereka. Walaupun kerana mereka tapi ianya pilihan aku, memilih untuk embalas dendam pada perbuatan mereka.

Tiada lagi rasa setia, tiada lagi rasa bahagia. Aku bukan happy buat macam ni, aku tak tahu apa rasa yang aku boleh katakan dengan lebih specific. Kalau mereka kata aku gembira buat macam ni, ternyata mereka silap. Aku sedar, kadang-kala aku menderita, aku sedih, aku kecewa. Tapi aku harus dan mesti teruskan hidup aku. Cuma satu, jangan salahkan kenapa aku jadi macam ni. Bukan apa, bagi aku semua yang terjadi adil [walaupun tidak sebenarnya]. Sebelum mengata aku baik sedar apa yan telah kamu lakukan. Sebab aku lakukan semua perkara dengan erfikir, bukan rasa atau nafsu. Kalau kamu andaikan kerana rasa dan nafsu, itu kamu bukan aku.


-END-

No comments: