Wednesday, April 23, 2008

JAWAPAN PUZZLE AWAK

saya bahagia bila awak mesej saya petang tadi...saya bertambah bahagia awak telefon saya kerana rindu suara saya....saya pun rindukan suara awak....tapi tiba-tiba disebalik rindu itu awak nyatakan saya mempunyai kekasih lain.....sanggup ke saya menduakan awak?jawapannya tidak kerana bagi saya awak sudah mampu membahagiakan hidup saya....

malam ini sekali lagi awak melakukan tindakkan drastik dengan tujuan mahu mendelete akaun myspace awak...awak fikirkan tak apa perasaan saya?

sebelum ini saya mahu mendelete akaun myspace tetapi awak tidak bersetuju...jadi saya kekalkan kerana sayang saya pada awak....tapi kini awak mahu mendelete akaun itu...adakah awak tidak sayang pada saya lagi?

awak...puzzle yang saya maksudkan bukanlah permainan yang awak sangka...puzzle yang saya maksudkan adalah rational dan matang...lebih masa yang diambil dan meneliti setiap yang berlaku memberi kesan pada setiap masalah yang berlaku....

saya akui memang saya melakukan perkara itu...tapi awak sendiri menyatakan bahawa cemburu tanda sayang tanpa cemburu tiada erti sebuah perhubungan....maka salahkah saya mempunyai rasa cemburu?

awak ada kawan dan saya juga ada kawan tapi bila awak cemburu pada kawan saya...saya faham akan cemburu itu...tapi bila saya cemburu pada awak...awak katakan saya fanatik mencari silap awak....

saya melakukan setiap perkara dengan teliti...maka kira awak suruh saya memeriksa kembali apa yang telah saya lakukan saya telitikan kembali perjalanan yang telah saya lakukan hingga mengundang kemarahan awak....tapi adakah awak melihat kembali apa yang awak telah lakukan hungga mengguris hati saya?awak ada jawapannya...

saya sayangkan awak....saya rindukan awak.....kadang-kadang manusia elakukan apa saja untuk menghilangkan rasaa rindu apatah lagi seperti kita yang berjauhan.....

tapi sanggup pula awak menukar nombor dan sebagainya untuk membuang saya dari hidup awak.....apa yang saya rasa?

awak tahu kenapa saya katakan "beri masa kepada awak?"
kerana saya tahu awak seorang yang panas baran...maka say perlu melaukan dengan lebih baik supaya tidak kedua-duanya akan terbakar...saya mengalah....saya menjadi batu galas untuk awak salahkan saya....saya terima...tapi awak fikirkanlah kembali....

1000 orang seperti saya dan sejuta orang yang lebih baik dari saya...semuanya tidak akan berjaya jika awak melihat pada satu pihak sahaja....lihat dan teliti di kedua pihak....dengar penjelasan dari pihak yang berdepan dengan awak...kerana setiap orang berbeza...

awak pernah rasa awakmendengar penjelasan saya?
tidak bagi saya kerana awak sering kali mengatakan "lantaklah" , "whatever" , "fikirlah sendiri" , "dah la tutup hal ni" ....itu yang awak katakan adil dan mndengar dan merima pendapat saya?
awak tahu perasaan saya setiap kali awak kata begitu....hanya awak yang tahu....


-end-

No comments: