Wednesday, April 16, 2008

KERANA KASIH

aku sedih...setiap kali aku dipersalahkan...sebab apa?bosan?menyampah?kenapa kalau rasa itu yang mengundang, mengapa susah untuk lidahnya mengatakannya kepada aku?susahkah?kalau susah mengapa tidak disampaikan secara tidak lisan...teknologi kian membangun tapi mengapa tidak menggunakannya?

sering kali aku yang menyimpan derita sendiri..sering kali juga aku menangis sendiri...dia?hanya dia yang tahu apa yang dia lakukan......tapi mengapa?

aku tidak pernah menyalahkan dia, tapi kerap kali juga dia mengatakan aku mencari silap dirinya...padahal aku tidak membuatnya....malam ini sekali lagi dia buat aku menangis...belum kering air mata jerkahan dia petang tadi telah mengalir lagi air mata aku malam ini..

aku sayangkan dia...dan hanya dia seorang yang aku sayang...tapi dia bagaikan menyalah tafsirkan erti sayang aku pada dia....seronokkah bila melihat aku menangis?menunjukkan rasa sayang aku pada dia dengan cara menangis?

sayang...tolong jelaskan pada ma...kenapa sayang buat macam tu pada ma?bencikah sayang pada ma?bosan sudahkan sayang pada ma?tolong jelaskan pada ma sayang....

aku hanya mahukan untuk terus dalam kehidupan...aku cuba untuk menjadi lebih kuat...dalam masa yang sama aku tahu dan aku mahu dia tahu aku sayangkan dia...hanya dia seorang...tiada yang lain....


-END


No comments: