Sunday, August 2, 2009

LAGI BERAT DI PIKUL, LAGI PAHIT DI TELAN

terkesima sekitika bila aku mengetahui si kekasih bermain kayu tiga...sepenuh hati aku curah sayang yang tak pernah dia ketahui dan lihat akhirnya pahit juga yang aku terpaksa telan...tipu aku tak propa berlakon tidak tahu menahu walau hakikat telah terpampang akan kecuranga nafsu...sekali lagi aku tewas dalam mempertahankan kasih yang tidak di hargai....

adakah setiap kasih itu perlu ada banner yang tertulis aku sayang padamu dan adakah itu baru terbukti bahawasanya aku benar-benar sayang dan cinta padanya? walau aku tahu setiap milimeter gerakku di nilai silapnya....

tidak ada manusia yang sempurna...dan setiap yang tidak sempurna itu yang menjadi sempurnanya....

berat mata sahabatku yang mendengar dan melihat....tersungkur lagi aku memikulnya....namun aku ingat pesan seseorang sabar...


-END-



1 comment:

yebbit + . + said...

memang btol. ape yang di pikul kat bahu kite, amat berat bebannya berbanding yang ,melihat. i pnah alami semua tu. & mase tu i berpegang pada 1 prinsip 'what goes around, comes round'. n yess, semua tu happen. n oso, ade hikmah dalam semua yang berlaku. maybe u'll find some1 better. ;)