Monday, January 19, 2009

KEPERLUAN, KEINGINAN DAN "KEHABISAN"

lagi satu cerita yang baru jugalah aku lakukan dalam beberapa hari ni....semuanya berkaitan dengan perangai manusia...[siapa lagi manusia tu mestilah aku]..

beberapa hari ni aku adelah keluar jalan-jalan dengan kawan aku pergi pusat-pusat membeli-belah...[nasib baik bukan pusat peranginan @ pusat pelacuran yang penting pusat bandar]...kawan-kwan aku ni ade gak perangai yang lebih kurang macam aku juga iaitu window shopping and shopping.....

nak dijadikan cerita kawan-kawan aku ni dok sebuk cari barang-barang idaman diorang...jadi aku ni mula-mula nak pergi sebab nak jalan-jalan...hujung-hujung tershoppinglah juga beberapa barang...tapi nasib baik kebanyakkan barang ni ada diskaun sebab nak tahun baru cina minggu depan....jadi dapatlah aku beli juga barang-barang yang aku rasa bukan keperluan tapi keinginan...

antara barang-barang yang aku beli ni haa...:-



kasut ni aku dah lama jugak usha-usha...cuma masa tu cam malas nak beli lagi [sebab tak mampu kot...hahahaha]....aku tengok first time masa aku dok temankan adik angkat aku cari kasut....so aku nampak kasut ni [dekat sg wang je].jadi aku usha-usha la....pastu tak sangka-sangka adik angkat aku yang seko ni minat kasut ni gak...jadi dia dah angkat dulu sepasang....bila aku dah jalan-jalan dengan member aku pada masa yang lain aku belilah gak kasut ni...tak kesahlah walau colour and design kasut ni sama dengan kasut adik angkat aku tu...yang penting aku minat....hahahahaha



ni lagi satu menatang yang aku dok usha gak....tapi tak adalah setinggi keinginan aku nak beli kasut tadi tu....seluar jeans ni sebenarnya aku beli dalam keadaan tak dirancang..aku memang nak cari seluar warna putih sebenarnya [walau aku dah ada satu tapi selaur slack]...tapi orang cakap manusia ni kalau da ikut nafsu susah nak patah balikkan...jadi aku pun belilah seluar ni...masa aku tengok sebelum ni harga dia dekat rm100 la juga...tapi masa aku beli dah dekat-dekat chinese new year so aku yang tak berapa nak chinese terjebaklah juga beli seluar untuk dipakai [walau bukan nak pakai masa chinese new year pun] lagi-lagi sebab ada diskaun sebenarnya...adalah dalam 30% diskaun dia ni......



baju ni pulak sebenarnya harga dia rm29.90....tapi sebab beli dua dapt rm39....aku ni kalau dah nampak offer macam ni aku jadi rambang mata sikit...[kalau memang aku nak mende alah tu] jadi aku belilah....yang kelakarnye....boleh pulak aku beli baju ni dua-dua warna putih...cumanya satu lengan panjang dan satu lagi lengan pendek...yang lengan panjang tu aku dah pakai da..jadi tak adalah gambar dia dalam blog ni...sian dia....


alkesah beg ni pulak...sebenarnya masa ni nak balik ke rumah dah...pastu tiba-tiba member aku yang sorang ni dok berteriak macam orang mati laki dekat sg wang tu panggil aku....rupa-rupanya ada sale jual beg...mula-mula tu aku malas jugak nak bangkut beg ni sebab aku fikir aku dah ada beg dah...[yang pasti beg lama aku tu lagi vouge la]....tapi sebab masa tu dia cakap nak angkut sebiji jadi aku pun naklah jugak sebab harga dia rm50 satu beg kalau beli 2 pun rm50 juga....dah aku dah macam orang cari kepah dekat celah beg tu..dia tak jadi nak angkut pulak....cuak gak aku sebab aku dah confirm dekat cina jual beg tu aku nak beli beg ni...tapi rugi pulak kalau akua ambik satu je...tapi hujung-hujung si taufik dok ambek gak satu beg...jadi beg ni jadilah rm25 je..hehehehe



seluar jeans yang sehelai ni pulak aku beli sebab terpaksa....masa tu aku dok jalan-jalan dengan taufik dekat summit subang....tah macam mana sampai je summit aku terperasan seluar yang aku dok pakai tu berlubang dekat celah bedah dia...tak ke aku dah dok jalan cam "akak" terkepit-kepit..[walau tak adalah besar mana lubang tu tapi boleh masuk jari la juga]...atas nasihat si taufik...aku pun dok beli seluar ni...tapi yang geram dan bengongnye. aku ni.....aku tak tukar pun seluar tu sampai aku balik dari summit...jalan-jalan lagi dekat shah alam sampailah dekat rumah....hampeh.....


satu lagi mende yang aku susah nak tolak dari membeli bila nampak ada sale.....aku ni jenis manusia yang suka jugak kumpul aksesori-aksesori yang bole ni pakai ni....bukan untuk chantek tapi sebab aku suka pakai aksesori....masa ni aku dok cari rantai untuk emak aku sebab mak aku tu nak sangat ada rantai yang tak mahal untuk dipakai dengan loket amber yang aku beli masa trip aku ke negara eropah 2 tahun lepas [poland]....jadi dok aku cari-cari rantai aku nampak pulak mende yang menarik ni...jadi aku belilah satu..sebabnya aku nak buang kenangan yang hitam...=p


bak kata aku tadikan...aku ni agak suka untuk melaram..jadi ni pun salah satu bahan yang digunakan untuk adunan laraman aku...huhuhu.....lagi satu aku ni ade habit suka kumpul botol perfume...jadi mende ni jugak salah satu koleksi selain kegunaan beliau sebagai bahan adunan...aku suka bau-bau yang fresh macam fruities atau floral....[betul ke?lebih kuranglah] kalau nak lebih detail aku suka bau perfume macam dunhill desire red, esprit, hugo boss, adidas, juga termasuk perfume-perfume dari avon macam aqua spirit, blue for him, dll.

tapi dengan aku memenuhi keinginan aku ni....duit pun mengalir macam air hujan..sedih je...tapi nak menyesal pun nak buat macam mana...aku dah guna duit tu untuk membeli barang-barang tu...tak apalah...insyaallah aku dapat cari duit dari ruang yang lain....

demi memenuhi keperluan dan keinginan aku...tanpa aku sedari aku jugak kehilangan....hhuhuhu


jadi lepas ni aku kena lah lebih berhati-hati lagi dan merancang dengan lebih baik....




-END-


No comments: