Monday, January 19, 2009

MENCARI SESUATU YANG LEBIH PASTI....

seperti biasalahkan...aku ni macam-macam je rase-rase macam pelik kadang-kadang....[apa aku cakap ni...huhu]....tapi yang pasti aku tengah mencari sesuatu yang pasti dalam hidup aku....mungkin sebab beberapa perkara yang berlaku kebelakangan ni dan ade sesetengah tu aku rase cam dah bosan dengan perkara tersebut....wah mesti korang nak tau kan....[for sure lah kan..hahahaha]

1. aku dah mula rase bosan dengan kebiasaan yang aku lalui sekarang ni....antaranya :
  • aku dah mula bosan jadi single.
  • aku dah mula bosan dipermainkan.
  • aku nak lebih serius dalam hidup aku . [aku banyak sangat main-main lah..]
  • aku nak lebih serius fikir tentang masa depan aku.
2. aku nak berubah.
  • aku nak berubah menjadi aku yang sepatutnya aku.
  • aku nak berubah untuk mencari apa yang hati aku mahukan.
  • aku nak berubah dari pandangan masyarakat tentang diri aku.
3. aku nak mencari.
  • teman wanita [kalau boleh lah]
  • ilmu. [lebih fokus]
  • kerjaya.
  • masa depan.
  • identiti yang sahih.
untuk pengetahuan korang, aku memang nak sangat buat apa yang aku nyatakan kat atas tu...tapi aku ni pun manusia..kadang-kadang terikut juga nafsu....yang pasti aku dah bosan sangat dengan perception orang tentang diri aku...takpe lah aku pun tak salahkan beliau-beliau tersebut sebab aku faham bahawasanya tak ada orang yang betul-betul memahami diri kita...betul tak?hmmmm

jadi aku kenalah kuatkan semangat aku mengharungi cabaran-cabaran mendatang...sebagai manusia juga aku ni kadang-kadang perlukan sokongan...macam pokok...nak tumbuh kena gak disiram dijaga....macam cinta perlu dipupuk dan dipertahankan...jadi sama juga macam aku perlukan kawan-kawan dan sokongan...aku faham kadang-kadang orang hanya akan ketawa bila aku cakap macam ni....sebabaku tau siapa aku...

contoh macam bila aku cakap nak mencari cinta [teman wanita atau bahasa up-to-date girl friend] memang susah orang nak sokong..aku pun tak faham kenapa...mungkin sebab diorang tengok aku macam ni kot...yelah...orang cakap aku ni macam budak-budak tak cukup umur...[korang aku da 22 lah tahun ni]....pastu sebab perangai aku yang suka sangat melaram [grooming] orang dah bagi tanggapan buruk kat aku....tapi sebab dah penat nak aku iyekan saje...aku faham kenapa diorang cakap macam tu....

jadi aku kena juga merealisasikan keinginan aku....korang-korang yang rase aku pautu buat mende ni sokonglah aku ok....macam korang sokong kempen-kempen tu...huhuhu....apa-apa pun doa kan aku berjaya......




-END-


No comments: